ORFANII CU PĂRINȚI

  >>> „In urma cu cinci ani, sapte copii erau lasati in casa bunicilor de parintii plecati in lume sa le faca un rost. Cand i-am intalnit, in 2007, le cereau in hohote sa se intoarca.
Despre ei  s-a vorbit mult pana acum, insa nimeni n-a facut ceva pentru a-i proteja. Sunt cifre in statistici, sunt exemple in studii si nimic altceva pentru autoritatile care asista impasibile la esecul lor.
Sute de mii de copii romani cresc fara cel putin un parinte. Fie mama, fie tatal lucreaza in strainatate, in timp ce pruncii ramasi acasa sufera enorm.

Proiect de lege: Romanii care pleaca la munca in strainatate nu-si mai pot uita copiii acasa.

Inainte sa isi faca bagajele trebuie sa anunte primaria si sa gasesca un ingrijitor, din familie, care sa indeplineasca anumite conditii.In plus, asistentii sociali ii vor vizita saptamanal pe minori si vor intocmi rapoarte lunare privind evolutia lor. <<<
 Articol preluat de pe ProTv/ România te iubesc 

        Când am citit prima dată aceste articole m-au impresionat mult, dar când am văzut și filmatul, am plâns.

      Câteva zile în urmă s-au împlinit șase ani de când am lăsat trei copii în România și am venit la muncă, în Italia. Aveam probleme mari familiare, probleme financiare și mai mari deci am considerat că, plecând de acasă și câștigând mai mult, mă va ajuta, pe mine și pe copiii mei. Am crezut că, având bani, îmi voi ajuta copiii cu tot ceea ce le era necesar și-i voi face mai fericiți.

Pe mine acea plecare m-a ajutat, practic mi-a salvat viața, dar pe copiii mei ?… Numai ei ar putea spune prin ce au trecut, psihologic vorbind. Eu am încercat sa fiu cât mai aproape posibil de ei, doar că unica posibilitate pentru noi era: telefonul. Anii au trecut și acum când ne întâlnim constatăm că nu ne mai cunoaștem. După atâția ani, nu de mult, una din fetele mele mi-a povestit cât de străină s-a simțit față de mine și cât a suferit când ne-am întâlnit pentru prima dată, după un an și jumătate de la plecarea mea. Nu-și mai regăsea mama pe care o știa și pe care o păstrase în mintea și în inima ei, așa cum o văzuse ultima dată acasă. Vorbea cu mine fără ca să mă privească în față pentru că în felul acesta regăsea măcar vocea mamei sale. Tulburator. Dar, sunt convinsă că nu numai ea, ci toți copiii mei au suferit enorm, că au rămas și probabil vor rămâne cu traume psihologice. Mi s-a spus de câteva ori: ”mama, tu nu mai ești cea de altă dată.”, „mama, tu nu erai așa.”, pentru că au păstrat-o în memoria lor pe “mama” copilăriei lor. Nu-și dau seama că atunci, eram așa pentru că și ei erau cu 6 ani mai mici. Acum au crescut și văd viața în alt mod, judecă lucrurile și faptele din jurul lor conform vârstei de acum, deci și pe mine mă văd și mă judecă diferit. Mă întreb acum: mi-am ajutat copiii cu ceva sau le-am făcut mai mult rău? Dacă aș fi rămas acasă, alături de ei, ar fi fost mai bine ? Spre deosebire de cazurile prezentate în televiziune eu am menținut continuu legătura cu copiii dar sunt sigură că mi-au simțit lipsa la fel de mult. Cât despre mine…,nu vreau să mai intru în amănunte pentru că nu mi-a fost și nu-mi este ușor să stau atât de departe de ei.

Revenind la problema ridicată de ProTv, a miilor de copii rămași singuri în România, este într-adevăr dramatic dar, de ce au plecat acele mame sau acei părinți? Sunt familii cu probleme diverse, care mai de care mai grave. Sunt familii în care dacă nu ar fi plecat mama sau tata copiii ar fi murit de foame. Dacă nu ar muri de foame, ar muri de cine știe ce boală pentru că nu ar avea bani să-și cumpere medicamentele necesare. Se știe că în România trebuie să-ți cumperi singur tratamentul dacă nu vrei să mori. Dar dacă nu ai bani să-l cumperi, ce se întâmpla? Mori.

Nu cred că această lege va rezolva problemele grave ale familiilor din România. Sunt familii cu mulți copii și cu multe datorii la stat pentru care unica șansă de a se salva ar fi ca măcar unul din părinți să plece la muncă în altă țară iar copiii să rămână cu celălalt părinte acasă și problema s-ar rezolva. Dar cum de regulă în România pleacă mamele, copiii care rămân cu tații suferă la fel de mult pentru lipsa mamei. Sunt tați foarte grijulii și capabili să-și crească copiii și singuri, dar sunt și tați care, când primesc banii de la neveste din Italia sau Spania, se opresc direct în bar, se pun pe băut și uită de copii. Poate că această lege îi va obliga să-și amintească de copii și așa va fi mai bine. Dar acolo unde există doar mama ce se va întâmpla? Nu cred că o altă persoană, chiar și din familie, și-ar asuma o astfel de responsabilitate, așa cum prevede aceasta lege pentru că s-ar teme pentru ce i s-ar putea întâmpla dacă nu ar fi capabil să îngrijească sau să educe acei copii. Și cum copiii mai ales preadolescenții sunt imprevizibili, e greu să-ți asumi o astfel de sarcină. Deci dacă acea mamă nu va găsi o persoana în grija cui să-și lase copiii, conform legii, nu va pleca nicăieri și atunci ce se va întâmpla, de unde va lua bani să-și crească copiii? Cine îi va ajuta pe acei copii?

Sunt multe obiecții de făcut, pro și contra.



  1. #1 by XYZ on 16 Noiembrie 2011 - 20:36

    7 plozi? Pai daca toti retarzii au liber la impuiat, mi se pare normal!

  2. #2 by ANALY on 17 Noiembrie 2011 - 11:54

    Dupa tine, ce ar trebui sa se faca ? poti interzice unui prost sa nu se mai reproduca daca el e prost si nu intelege asta?Sau ai vrea sa se procedeze ca pe vremea lui Ceausescu? Probabil ai auzit despre asa zisul „Lagar al copiilor” de la Cighin.Daca nu i-ti recomand calduros sa vizionezi filmatul:

    Selecţia naturală a fost şi ea o problemă primordială abordată în documentar. Există dovezi cum că, la scurt timp după revoluţie, o echipă de reporteri germani au găsit mai mulţi copii într-un lagăr din munţi, în România. Aceştia erau copiii cu dizabilităţi care, la naştere, au fost abandonaţi din cauză că nu corespundeau criteriilor „Omului Nou”

  3. #3 by ANALY on 17 Noiembrie 2011 - 12:04

    Pentru: XYZ Says:

    7 plozi? Pai daca toti retarzii au liber la impuiat, mi se pare normal!
    Raspuns:
    In documentarele de pe ProTv se vorbea de 7 copii din familii diferite si nu din aceeasi familie. Macar ai privit acele documentare sau ai comentat doar de dragul de a comenta?

  4. #4 by xyz on 18 Noiembrie 2011 - 17:11

    E irelevant.

  5. #5 by Leviatan on 29 Noiembrie 2011 - 22:30

    Nu e irelevant. E vb de cata dorinta ai tu in a te informa. Dupa cate se vede … ioc.

Lasă un răspuns

  • Blogu’lui Leviatan

  • Bloguri, Bloggeri si Cititori